Wirtualna rzeczywistość to nowoczesna technologia, wykorzystująca specjalne okulary, które przenoszą widza w cyfrowe otoczenie do złudzenia przypominające świat realny. Odbiorca takiej produkcji ma pełną swobodę percepcji. Dzięki goglom może spoglądać w dowolnym kierunku.
Produkcja i zastosowanie filmów trójwymiarowych
Filmy trójwymiarowe to jedna z najdynamiczniej rozwijających się technologii. Cechuje ją bardzo szerokie spektrum wykorzystania, od gier, poprzez naukę, aż po biznes reklamowy. Najważniejsze zalety jakie mają filmy 360 stopni to przede wszystkim: 100% skupienie uwagi odbiorcy, olbrzymi potencjał informacyjny, oraz pozytywny ładunek emocji jakie wywołują. Jak więc działają filmy tego typu? Obraz 360 stopni zwany również sferycznym, rejestruje pełny pogląd na rzeczywistość. Widz może spojrzeć w dowolnym kierunku, w górę, w dół, przed siebie i za siebie. Ich produkcja odbywa się przy pomocy wielu kamer, patrzących we wszystkie kierunki świata. Następnie, materiały ze wszystkich kamer, są ze sobą sklejane w jeden 360 – stopniowy obraz. Dodatkowo, obraz można dowolnie wzbogacać o głębię, lub dzięki technologii stereoskopowej – efekty 3D. Gotowy klip można obejrzeć przy pomocy odpowiedniej przeglądarki, ale największe wrażenie zapewnia seans w specjalnych goglach. Choć producenci, główny nacisk kładą na wykorzystanie gogli do gier komputerowych, to jednak są firmy które stosuję je do prezentacji promocyjnych i marketingowych. Są to unikalne prezentacje ofert, które zapewnią potencjalnym klientom wiele wrażeń.
Można np. zaproponować wirtualną wycieczkę, która przekona widza, że warto wybrać prezentowane w niej miejsca, samochody, lub inne produkty i usługi. Jeszcze innym zastosowaniem może być wizualizacja nieruchomości. Spowoduje to znaczące dla sprzedaży wyróżnienie z tłumu, a co najważniejsze błyskawicznie przeniesie widza, wprost do oferowanego domu, mieszkania, lub innej nieruchomości.