Sukienka jest jednym z tych ubiorów, które kreują całą kobiecość. Można powiedzieć, że kobieta która nie ma w swojej szafie żadnej sukienki, kieruje się złudnym trendem sprzeciwu wobec własnej kobiecości, której kwintesencją wydaje się być właśnie ta sukienka. Najlepiej, aby taka sukienka była dopasowana pod indywidualny gust.
Sukienka jest wizytówką każdej kobiety
Każdy producent odzieży damskiej sukienki szyje pod różne wymiary. Najlepiej, aby dany model był w wymiarach adekwatnych do wzrostu i wagi większości kobiet. Szycie sukienek dla tzw. „modelek” może przynieść niewiele zysków. Jak wiadomo, sprzedający chleb zarobi więcej, od producenta bułek. Zwyczajnie dlatego, że konsumentów chleba jest znacznie więcej, choćby ze względów finansowych. Jeśli np. producent będzie szył sukienkę z fasonem ostatniego pokazu mody, powinien to robić w rozmiarach dostosowanych do społeczeństwa, w którego rynek chce trafić. Na wybiegach są indywidualne rozmiary (najczęściej mające niewiele wspólnego z rozmiarami rynku odzieży). Każda firma jest nastawiona na zarobek. Lepiej sprzedać dziesiątki tysięcy sukienek za niewielką cenę, niż kilka – po cenie znacznie przekraczającej możliwości konsumentek. Producenci o tym wiedzą i dlatego starają się o takie wzory, które będą mogli powielać w wielu rozmiarach – czyli praktycznie dla każdej kobiety. Pomocą w sprzedaży danego wzoru są oczywiście pokazy mody, oraz odpowiednia reklama.
Najlepiej ubrać jakąś celebrytkę, a potem sprzedawać różne rozmiary jej ubioru w sklepach. Kobieta potrafi docenić starania takiego producenta. Jeśli jest on „na bieżąco” i potrafi uszyć sukienki łudząco podobne do tych z wybiegów, na pewno będzie śledzić jego poczynania w tym względzie i chętnie zakupi jego „produkcję”.