W większości dużych firm i korporacji występuje dział odpowiedzialny za komunikacje i wizerunek firmy zarówno pośród pracowników jak i w środowisku zewnętrznym. Jest to ważny dział, gdyż opinia publiczna o firmie jest bardzo ważna, a negatywny komentarz bardzo uderza w sprawność finansową firmy.

Działy PR w przedsiębiorstwie

public relationsDo działu odpowiedzialnego za wizerunek firmy zatrudnia się przeważnie osoby charyzmatyczne, z wizją odnośnie swojego działania. Jest to ważne, gdyż zadanie public relations to kreowanie wizerunku firmy, a nie da się tego zrobić stosując oklepane schematy. Trzeba się bardzo wysilić, aby w odpowiedni sposób kierunkować swoje działanie nastawione na poprawę wizerunku firmy. Działy PR bardzo cenią sobie duże doświadczenie i sukcesy odniesione przez swoich pracowników. Jeśli możemy pochwalić się w CV pracą w takim dziale w innej firmie, której wizerunek jest ciepło przyjmowany w społeczeństwie, to możemy być pewni, że znajdziemy zatrudnienie niemal od razu. Być może kiedyś nie odczuwano potrzeby posiadania takich działów u siebie, ale jak się okazuje częste zagrywki konkurencji podważające wiarygodność firmy zmuszają do podjęcia odpowiednich kroków. Tworzy się przez to coś na zasadzie małej wojny wizerunkowej pomiędzy firmami i warto mieć w takiej sytuacji najlepszych specjalistów po swojej stronie barykady. Wpływa to korzystnie na stabilność działania firmy i zwiększa jej potencjał gospodarczy.

Działy public relations to z reguły kilka osób, jednak ich ilość uzależniona jest w dużej mierze od wielkości firmy. Mniejsze przedsiębiorstwa zatrudniają na tym stanowisku nawet tylko jedną osobę, natomiast w gigantach są to niekiedy już prawdziwe biurowce, posiadające nawet kilka lokalizacji na terenie całego świata.