Pod pojęciem merchandisingu kryją się metody prezentacji towarów w punktach handlowych, które mają na celu poprawę wyników sprzedażowych poszczególnych produktów. Do głównych zadań należy prawidłowe wykorzystanie topografii sklepu oraz efektywne wpływanie na psychologię kupowania. W tym celu wykorzystuje się różnorodne działania marketingowe, odpowiednią ekspozycję towarów,  a także możliwość budowania skojarzeń.

Korzystamy z usług agencji merchandisingowych

agencja merchandisingowaBrak zagwarantowania stałej dostępności produktów dla klientów może prowadzić do ogromnych strat ponoszonych corocznie przez producentów i sprzedawców. Upodobania konsumentów nie są stałe, natomiast dopasowanie się do aktualnych potrzeb oraz oczekiwań nie w każdym przypadku jest prostym zadaniem. Zmienne zachowania można jednak przewidywać na różne sposoby, w niektórych przypadkach nawet na nie wpływać. W tym zakresie przydatna może się okazać profesjonalna pomoc. Dobrym wyborem będzie agencja merchandisingowa. Pracownicy takich wykwalifikowanych firm prowadzą działania w ramach merchandisingu handlowego, który jest realizowany w punktach sprzedaży, a także merchandisingu producenta, który jest powiązany z organizacją działu sprzedaży oraz zasadami współpracy z detalistami. W zakres działań agencji wchodzi atrakcyjne promowanie towarów, co wiąże się z przejrzystym układem asortymentu. Oprócz tego ważne jest budowanie przewagi nad konkurencją w kontekście organizacji przestrzeni sprzedażowej.

W odniesieniu do merchandisingu handlowego ogromne znacznie ma spójność z resztą elementów firmy, jak na przykład system logistyczny, promocja czy gospodarka majątkiem trwałym. Agencja ma za zadanie sprawować pieczę nad ekspozycją, opiekować się wybraną marką, produktem oraz procesem sprzedażowym. Oprócz zbierania zamówień i bieżącego doradztwa ważne jest także prowadzenie szeroko rozumianych kampanii sprzedażowych.