pościel do przedszkola

Specjaliści w dziedzinie psychologii uważają, że dzieciom w wieku przedszkolnym potrzebna jest drzemka, ponieważ jest ona formą odprężenia nie tylko fizycznego, ale przede wszystkim psychicznego. Dzieci uczęszczające do przedszkola mają zaplanowany czas na taki rodzaj wypoczynku i przedszkolanki dbają o to, aby maluszki odpoczywały.

Jaką pościel do przedszkola wybrać?

pościel do przedszkola

Rodzice zastanawiają się, czy muszą dostarczyć pościel do przedszkola czy należy ona do wyposażenia tej placówki. Rozwiązania są różne, w zależności od decyzji danej placówki, która po przyjęciu dziecka informuje rodziców o koniecznym wyposażeniu przedszkolaka. Najwłaściwszym materiałem jest bawełna, dlatego pościel dziecięca jest najczęściej z niej wykonana, dzięki temu skóra dziecka może oddychać a maluszek nie będzie się pocił. Trzeba przyznać, że producent pościeli, stosuje wiele rozwiązań kolorystycznych i wzorniczych, powodując, że każda pościel dziecięca wygląda bardzo efektownie, jest miła w dotyku i zapewnia dziecku spokojny i zdrowy sen. Przedszkola wykorzystują pościel dla dzieci 140×200, traktując ten rozmiar, jako uniwersalny dla wszystkich grup przedszkolnych. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest najlepsza pościel do przedszkola dwu częściowa, czyli jedna poszwa na poduszkę i jedna poszwa na kołderkę, obydwie zapinane na suwak ukryty jest pod materiałem. Bawełna, z której uszyta jest pościel dziecięca spełnia wszystkie wymagania odnośnie bezpieczeństwa, to znaczy, że materiał został przebadany na zawartość substancji szkodliwych. Okres niemowlęcy trwa od drugiego do 12 miesiąca życia i jest to czas bardzo szczególny, maluszek zaczyna wydawać coraz więcej dźwięków i uśmiechać się.

Sen niemowlęcia trwa w granicach od 14 do 16 godzin na dobę i dlatego w jego pokoju powinna znaleźć się delikatna pościel niemowlęca do łóżeczka, w którym spędza on jeszcze sporo czasu. Piękne kolory i słodkie wzory z bajek, rozweselają twarz wpatrzonej w dziecko mamy i powodują przyjemne doznania dla maluszka, który zaczyna poznawać swoje środowisko.